Prima Pagina
Cine suntem
Scop
CRESC turism
EducArtS
Voluntariat
Vatra Valaha
Clasificare verde
Amfiteatru verde
Obiective
2 la suta
Cursuri
 
 

Declaratia de credinta a TURISMVERDE:

"-Credem in potentialul oricarei persoane (prestator sau beneficiar al unui serviciu turistic) si in vointa acesteia, pentru a adopta de buna voie o atitudine protectoare fata de mediul natural!"

 

 (C.R.E.S.C. TURISM =CONCEPT de RECONVERSIE ECO SOCIALA si CULTURALA A TURISMULUI ROMANESC) 

Totalitatea formelor particulare ale circulatiei turistice, a caror dezvoltare este in perfecta armonie cu mediul natural si socio-cultural al zonei receptoare, adica ansamblul formelor de turism ce sunt promovate in scopul imbunatatirii impactului turismului din punct de vedere socio-cultural si al mediului inconjurator (adaptare dupa Consiliul International pentru Initiative Locale de Mediu - ICLEI - 1994).

Conceptul turismverde satisface necesitatea societatii de a calatori, dezvoltarea si bunastarea sociala urmand a fi limitate in concordanta cu capacitatea mediului de a absorbi efectele activitatii turistice (adaptare dupa Raportul Brundtland - 1987, rezultat in urma lucrarilor Comisiei Mondiale pentru Mediu si Dezvoltare a Natiunilor Unite creata in cadrul Conferintei Natiunilor Unite din 1983).

Inseamna rezultatul triplu al ansamblului indicatorilor de desfasurare ai organizarii, in cei trei "piloni independenti care se consolideaza reciproc" : dezvoltare economica, dezvoltare sociala si protectia mediului, (Documentul Final al Summit-ului Mondial din 2005) la care se adauga a patra axa de dezvoltare care este diversitatea culturala - UNESCO:

"Diversitatea culturala este la fel de necesara pentru regnul uman precum diversitatea biologica pentru organismele vii"; Se transforma "intr-una dintre radacinile dezvoltarii inteleasa nu numai in termeni de crestere economica, ci si ca mijloc de atingere a unui echilibru mai satisfacator din punct de vedere intelectual, afectiv, moral si spiritual" - Declaratia Universala privind Diversitatea Culturala - 2001 

TURISMVERDE ESTE O COMBINATIE DE NATURA (51%) SI CULTURA, INCLUSIV SOCIAL ECONOMICA (49%).  

    

In acest context, consideram ca turismul social al zilelor noastre nu poate fi considerat exclusiv ca fiind “…ansamblul raporturilor si fenomenelor rezultate din participarea la turism a paturilor sociale cu venituri modeste”, ci trebuie interpretat si analizat prin prisma importantelor schimbri care au loc în societatea noastra, schimbari pe care Biroul International al Turismului Social le-a inserat în Carta de la Viena (1972) si mai recent, în Declaratia de la Montréal (1996). 

Cu ocazia Congresului Mondial al BITS (a 40-a aniversare a BITS) care a avut loc în Belgia în perioada 28-30 aprilie 2004, specialistii au definit noul concept de turism social ca fiind turismul dezvoltarii, îmbinand dezvoltarea turismului cu protecia mediului înconjurator si cu respectarea identitatii populatiei locale, promovarea dezvoltarii turismului fara degradarea resurselor turistice, precum si generarea de beneficii economice, sociale si culturale pentru populatia locala. 

Turismul social se dovedeste a fi un factor de putere economica capabil sa-si demonstreze acest rol în domeniul economiei sociale, atingand inclusiv laturile afective ale vietii. 

Parte integranta a economiei sociale, turismul social ofera din ce în ce mai mult o sansa economica categoriilor de persoane defavorizate, inlusiv ca prestatori de servicii turistice, si nu doar de beneficiari, acesta fiind elementul inovativ pe care il aduce asociatia noastra ecologista si verde. Angajatii directi in turismul social, asa cum il concepe asociatia noastra, sunt ei insisi cazuri sociale.

Prin proiectele de dezvoltare turistica sociala verde se vor califica si perfectiona continuu cei angajati direct în domeniul turismului social, se va încetateni respectul fata de mediu si fata de comunitatile locale.

 

Turismul, atunci când se dezvolta pe criterii de intr-ajutorare, moral crestine si etice, respectând mediul natural si comunitatile locale, constituie o speranta economica, sociala si culturala pentru regiunea în care se planifica dezvoltarea. Din acest motiv, asociatia noastra a propus Proiectul Vatra Valaha, ca exemplu inovativ de implicare sociala în comunitatea locala prin turism. 

TURISMVERDE = DEZVOLTARE ECONOMICA NUMAI IN CONCORDANTA CU CAPACITATEA MEDIULUI DE A-I ABSORBI EFECTELE!

CONCEPTUL TURISMVERDE inseamna RECONVERSIA SOCIAL-ECONOMICA, CULTURALA SI PRIORITAR DE MEDIU A TURISMULUI ROMANESC, UNICA SANSA DE CRESTERE DURABILA, RESPONSABILA SI SUSTENABILA A ROMANIEI EUROPENE SI GLOBALE.

  


CSR (CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY) IN TURISM

+

CP(CLEANING PRODUCTION) IN TURISM

II

TURISM SUSTENABIL

(UNIDO)

+ 

 (UNESCO)

Summit Mondial 2005

+

Carta de la Viena (1972) 

Declaratia de la Montréal (1996)

+

Congresul Mondial al BITS (2004)

I I

TURISMVERDE

 

Dezvoltarea verde a turismului implica imbunatatirea calitatii serviciilor turistice astfel incat sa nu deranjeze ecosistemul (adaptare dupa Uniunea Mondiala pentru Conservare - Pogramul de mediu al Natiunilor Unite si al Fondului Mondial pentru Natura, 1991) ci dimpotriva sa SERVEASCA ecosistemului si in principal OMULUI moral si etic, ca parte din ECOSISTEM.

 

 


1 0 

d e f i n i t i i  

T U R I S M V E R D E 

1.Turismverde = New tourism!

2.Turismverde = Etica in  turism!

3.Turismverde = Agro Eco Bio Turism !

4.Turismverde = Resursa de turism natural!

5.Turismverde =  Civism empresarial in turism !

6.Turismverde =  Model practic de consum durabil!

7.Turismverde  =  Prestari de servicii curate in turism!

8. Turismverde  = Model de dezvoltare durabila a turismului !

9.Turismverde = Totalitatea relatiilor prietenoase între turism – mediu ! 

10.Turismverde = Generator de valoare adaugata, administrata si in beneficiul Naturii:

Bunastare, pentru natura

care creaza bunastare!

 

Turismverde presupune obligatoriu existenta conditiilor naturale (fond peisagistic pitoresc si variat) favorabile practicarii turismului in aer liber si curat (turism activ, turism de aventura, turism balnear, turism pedestru, turism ecvestru, ecoturism, agroturism, cicloturism, alpinism, observarea faunei si florei, a naturii in general)

Din punct de vedere social, turismverde reprezinta o oportunitate de afaceri verzi (green social business scheme - GSBS) si pentru intreprinzatorii din turism situati in zone care se refac in prezent dupa disparitia unor mari industrii din trecut.

 

 


Motoul TURISMVERDE:

"Natura, doar in schimbul respectului fata de Ea!"

Parteneri/Link-uri utile
Universitatea Bioterra
U.S.A.M.V. Bucuresti
Raw Generation
Positive Vision for Biodiversity
Tur virtual 360
Coalitia de mediu
Iubim Natura
Caricatura verde
Turism Euro Verde
Federatia Biciclistilor din Romania
Cicloturism
Asociatia Romana de Standardizare
Arta cu Flori
Sunetele vietii
Romexpo
Reteaua de Biodiversitate
Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala

 
Prima Pagina | Stiri | Termeni si conditii | Proiecte | New Tourism | Galerie foto | Semnal | Adeziuni | Euroregiuni | ONG | Membri | Contact
Copyright (C) Asociatia Ecologica Turismverde 2008
Utilizarea acestei pagini a site-ului, reprezinta acordul tau de a respecta Termenii si Conditiile site-ului.
 
Servicii creare site   creare site